Summer school: De kunst van het raken

De wetenschap achter motivatie & emotionele beïnvloeding

Een verhaal, een reclame of een inzicht kan een ‘moment of change’ bij mensen creëren. Soms gooien mensen zelfs drastisch het roer om na één moment: we noemen dit categorische verandering. Wat is het geheim daarachter? Welke werkzame ingrediënten zorgen voor een ‘moment of change’? In deze Tweedaagse duiken we diep in de psychologie van het raken. Je leert over de wetenschap achter motivatie en emotionele beïnvloeding én begrijpt hoe je zelf interventies kunt ontwikkelen die raken.

Je kunt je nu inschrijven voor lichting 37 en 38.
Klik hier om de data te bekijken.

Vraag onze brochure aan

Lees meer over onze Summer school in onze brochure. Je vindt er een gedetailleerd overzicht van de lesdagen en alle praktische details die je nodig hebt.

Onze deelnemers werken onder andere bij:

Inhoud

Ontdek de wetenschap van motivatie en emotie

In deze editie van de Summer School staan we stil bij de essentie van emotionele beïnvloeding. We maken een deep dive in de wetenschap van motivatie en emoties, de kracht van verschillende ‘type’ motivaties en het belang van narratieve transportatie. We werken toe naar inzicht in kernemoties die raken. We leren je welke boodschap past bij de manier waarop jij mensen wilt raken, zodat je begrijpt welke boodschap nodig is om impact te maken bij je doelgroep. Aan het eind van de Tweedaagse weet je hoe je deze inzichten kunt toepassen in interventies en de verhalen die je vertelt als individu of organisatie.

Over de lesdagen

De eerste opleidingsdag staat in het teken van motivatie en emotionele beïnvloeding begrijpen. We nemen je mee in de laatste wetenschappelijke inzichten en geven inspirerende voorbeelden. We gaan in op:

  • Wat raken psychologische betekent. Wat gebeurt er in je brein en wat is de rol van emoties? We zoomen in op de gelaagdheid van motivatie. 
  • We koppelen dit aan de kansen voor gedragsverandering. Hoe raak je je doelgroep op een effectieve manier? Je wilt immers effect zien op gedrag, niet enkel impact maken op emotie.
  • Dit doen we in een inspirerende omgeving waarbij we optimaal gebruik maken van de avontuurlijke omgeving en een avondprogramma dat in het teken staat van raken.

De tweede opleidingsdag staat in het teken van verhalen maken die raken. Daarvoor nodigen we onze partner reclamebureau WeFilm Creative Agency uit: het brein achter campagnes als ‘Stukje van mij’ tegen sex shaming (KPN), ‘Mis Niks’ tegen telefoongebruik in het verkeer (Interpolis) en het recente media offensief tegen vapen (ArtsenSlaanAlarm). 

  • In de ochtend neemt Ruben Cussell (Head of Strategy) ons mee in de ontwikkeling van deze invloedrijke, maatschappelijke producties. Wat kun jij hiervan leren? 
  • In de middag gaan we aan de slag met één concrete manier om zelf mensen te raken. Iedereen leert namelijk over het effectief inzetten van Storytelling als gedragstechniek. Je werkt aan een concreet stappenplan, zodat jij begrijpt hoe je een verhaal dat raakt opbouwt.

Brochure

Benieuwd naar een gedetailleerd overzicht van de lesdagen?

Lees meer over onze Summer school in onze brochure. Je vindt er een gedetailleerd overzicht van de lesdagen en alle praktische details die je nodig hebt.

Wat levert het je op

Na deze tweedaagse editie van onze Summer School heb je:

  • Een diepgaand begrip van motivatie en emotionele beïnvloeding: Je verkrijgt inzicht in de psychologie achter motivatie en hoe emoties gedrag beïnvloeden, inclusief kennis over het beloningssysteem en de verschillende lagen van motivatie.

  • Vaardigheden om gedragsverandering en interventies te ontwikkelen: Je leert hoe je interventies creëert die echt raken en verandering teweegbrengen, door het juist inzetten van spanning en entropie.

  • Kennis om effectieve communicatiestrategieën toe te passen: Je ontdekt welke boodschappen aansluiten bij jouw doelen en hoe je deze effectief kunt inzetten om je doelgroep te raken en gedragsverandering te stimuleren.

  • Praktische ervaring met storytelling: Je verwerft vaardigheden in het opbouwen van verhalen die niet alleen aandacht grijpen, maar ook emotionele dissonantie veroorzaken en mensen tot actie aanzetten.

Praktische informatie

Data

  • Donderdag 22 augustus 2024
  • Vrijdag 23 augustus 2024


Locatie
Zwier is een unieke locatie midden in de natuur. Het is een plek waar je kunt vertragen en bomvol inspiratie weer weg gaat.

Adresgegevens
Zwier, de vrijhaven van de stad
Winkeldijk 20A
3645AP Vinkeveen

Je bent een professional die meer wil leren over de wetenschap achter motivatie, emotionele beïnvloeding en storytelling. Het maakt daarbij niet uit of je in de commerciële sector of non-profit (overheid) werkt of als ZZP’er. 

Het doel is dat je begrijpt hoe ‘raken’ ingezet kan worden als middel bij gedragsverandering, zodat je kunt beoordelen of dit in jouw werkpraktijk goed wordt toegepast.

De kosten van de opleiding bedragen €1.650,- (vrijgesteld van btw). Deze kosten zijn inclusief overnachting in een Havenkamer, Havenhuisje of Zwiertent en catering (inclusief diner op dag 1).

Lees meer over onze Summer school in onze brochure. Je vindt er een gedetailleerd overzicht van de lesdagen en alle praktische details die je nodig hebt.

Klik hier om onze brochure aan te vragen.

Je kunt je nu inschrijven voor de Summer school: De kunst van het raken via de volgende link: Klik hier om je in te schrijven.

Ervaringen van onze alumni

Onze afgestudeerde Gedragsveranderaars beoordelen de Postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar in zijn totaliteit met gemiddeld een 4,7 op een schaal van 5, en de mate waarin deze inspirerend is met gemiddeld een 4,8 op een schaal van 5.

Onze alumni Tamara, Kitty en Mark vertellen graag meer over hun ervaringen bij de Behavior Change Academy.

Tamara Mom
De Volksbank

“Vanuit het Gedragslab bij de Volksbank werken we al langer met de gedragsexperts van Behavior Change Group samen. Ik had al een aantal interventies samen met jullie mogen doen en was enthousiast. Een alternatief heb ik niet eens overwogen.”

Kitty van Wijk
Voedingscentrum

“Als iemand op zoek is naar een gedegen theoretische basis zonder psychologie te studeren en naar handvatten voor gedragsverandering, dan biedt deze opleiding dat. Ook biedt deze opleiding een potentieel netwerk van gedragsveranderaars, wat leuk en interessant is.”

Mark Kooijman
Behavioural Insights Group Rotterdam

“Gedragsbeïnvloeding vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Met je boerenverstand of op basis van algemene ontwikkeling of een willekeurige opleiding kom je er niet. De postmaster biedt een goede basis voor je werk als gedragsveranderaar en je verdere ontwikkeling.”

Docenten & team

Het docenten- en opleidingsteam bestaat uit gedragswetenschappers van Behavior Change Academy, met ruime ervaring in het doceren op het gebied van gedragspsychologie en ervaring met gedragsverandering in de praktijk.

Schrijf je nu in voor de Summer School

De wetenschap achter motivatie & emotionele beïnvloeding

In deze Tweedaagse duiken we diep in de psychologie van het raken. Je leert over de wetenschap achter motivatie en emotionele beïnvloeding én begrijpt hoe je zelf interventies kunt ontwikkelen die raken.

Veelgestelde vragen

Wat is het opleidingsniveau van de Postacademische opleiding tot Gedragsverandering

Voor deze opleiding is minimaal een hbo-diploma vereist. 

Hoeveel tijd ben ik kwijt aan zelfstudie?

Na iedere lesdag ga je aan de slag met je eigen casus en het lezen van literatuur. We rekenen 10 tot 12 uur per lesdag die je zal besteden aan zelfstudie.

Moet ik een casus hebben vanuit mijn werkpraktijk als ik aan de opleiding begin?

Nee, dat hoeft niet. We raden het wel aan om het te doen, omdat je dan vanaf de eerste lesdag de kennis die je opdoet direct kunt toepassen in de werkpraktijk. 

Wat moet ik doen als ik afwezig ben op een lesdag?

We nemen de lesdagen altijd op, dus je kunt de lesdag op je gemak terugkijken. Er zijn enkele lesdagen die je moeilijker kunt missen, omdat er op die dagen iets meer interactie is. Overleg met de opleidingscoördinator welke dagen je eventueel zou missen.

Wat is de start- en eindtijd van de lesdagen?

De lesdagen starten om 10:00 uur en eindigen om 16:30 uur. Daarna is er een optionele borrel waar je eigenlijk wel bij wil zijn 😉

Wat krijg ik als ik de opleiding heb afgerond?

Je krijgt na afronding een certificaat. Hoewel dit iets anders is als een diploma, is het wel in veel gevallen een bewijs dat je genoeg basiskennis hebt om bijvoorbeeld te solliciteren op een vacature als gedragsveranderaar.

Is het mogelijk om de factuur in termijnen te betalen?

Ja, het is mogelijk om de factuur in 2 termijnen te betalen. 

Opleidingsadvies nodig?

Neem contact op met Anne voor al je vragen!

Opleidingsadvies nodig?

Neem contact op met Anne voor al je vragen!

Brochure aanvragen

Lees meer over onze Summer school in onze brochure. Je vindt er een gedetailleerd overzicht van de lesdagen en alle praktische details die je nodig hebt.