Steeds meer organisaties zien de waarde van customer journey mapping of een klantreisanalyse: het in kaart brengen van de contactmomenten die er zijn tussen een klant en een organisatie en hoe de klant deze contactmomenten ervaart. Een klantreis die niet goed aansluit op hoe mensen (en het menselijk brein) redeneren en handelen, leidt zeer waarschijnlijk niet tot het gewenste gedrag en zorgt uiteindelijk voor ontevreden klanten en extra kosten. In deze inspiratiesessie lichten we een tipje van de sluier op: hoe ga je na of jouw klantreis aansluit bij hoe mensen werken.
hoe mensen werken en hoe dat invloed heeft op hoe ze je klantreis doorlopen;
welke stappen je doorloopt als je een klantreis bekijkt vanuit gedragsperspectief;
een aantal veelvoorkomende valkuilen in een klantreis.
Voor wie?
Voor iedereen die meer wil weten over hoe je een gedragsperspectief meeneemt in je analyse van een klantreis, bijvoorbeeld:
marketeers;
leidinggevenden en medewerkers van de afdeling klantenservice;
leidinggevenden en medewerkers van de afdeling communicatie;
Customer Journey Experts.
Docent
Dr. Leonie Venhoeven
Gedragspsyscholoog bij Dijksterhuis & van Baaren en mentor bij de Behavior Change Academy.
Leonie is gepromoveerd gedragspsycholoog. Zij heeft veel ervaring op het gebied van onderbouwde interventies om gedrag te veranderen. Als onderdeel van haar werk analyseerde zij verschillende klantreizen vanuit gedragsperspectief en Leonie is daarnaast mentor bij de postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar.
We gebruiken cookies om ervoor te zorgen dat onze website zo soepel mogelijk draait. Als je doorgaat met het gebruiken van de website, gaan we er vanuit dat je hiermee instemt.Akkoord