Inspiratiesessie klantreisanalyse vanuit gedragsperspectief

Steeds meer organisaties zien de waarde van customer journey mapping of een klantreisanalyse: het in kaart brengen van de contactmomenten die er zijn tussen een klant en een organisatie en hoe de klant deze contactmomenten ervaart. Een klantreis die niet goed aansluit op hoe mensen (en het menselijk brein) redeneren en handelen, leidt zeer waarschijnlijk niet tot het gewenste gedrag en zorgt uiteindelijk voor ontevreden klanten en extra kosten. In deze inspiratiesessie lichten we een tipje van de sluier op: hoe ga je na of jouw klantreis aansluit bij hoe mensen werken.  

Datum

6 augustus

Tijd

12:00 -13:00

Investering

Gratis

Wat levert het op?

Na deze inspiratiesessie weet je meer over:

  • hoe mensen werken en hoe dat invloed heeft op hoe ze je klantreis doorlopen;
  • welke stappen je doorloopt als je een klantreis bekijkt vanuit gedragsperspectief;
  • een aantal veelvoorkomende valkuilen in een klantreis. 
 

Voor wie?

Voor iedereen die meer wil weten over hoe je een gedragsperspectief meeneemt in je analyse van een klantreis, bijvoorbeeld:

  • marketeers; 
  • leidinggevenden en medewerkers van de afdeling klantenservice; 
  • leidinggevenden en medewerkers van de afdeling communicatie;
  • Customer Journey Experts.  

Docent

Leonie

Dr. Leonie Venhoeven

Gedragspsyscholoog bij Dijksterhuis & van Baaren en mentor bij de Behavior Change Academy.

Leonie is gepromoveerd gedragspsycholoog. Zij heeft veel ervaring op het gebied van onderbouwde interventies om gedrag te veranderen. Als onderdeel van haar werk analyseerde zij verschillende klantreizen vanuit gedragsperspectief en Leonie is daarnaast mentor bij de postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar.

Dr. Leonie Venhoeven / leonie@dbgedrag.nl