Hoe ontwikkel je aansprekende gedragscampagnes?

Steeds meer gemeenten beseffen dat het de zichtbaarheid en attentiewaarde van publieke campagnes enorm ten goede komt wanneer er sprake is van een creatief concept dat gestoeld is op een gedegen gedragsstrategie. Dat klinkt heel logisch, maar welke stappen moet je nu precies zetten om te komen tot een doordachte strategie? En hoe zorg je ervoor dat in het creatieve proces op de juiste gedragsmechanismen wordt ingezet? 

Datum

2 februari

Tijd

15:00 - 16:00

Investering

Gratis

Aan de hand van een concrete casus geven Luuk Bos (gedrag-/ onderzoeksbureau Dijksterhuis & van Baaren) en Jette van Bergen (creatief bureau ANDC) je graag antwoord op bovenstaande vragen.
 
Is je nieuwsgierigheid gewekt?

Meld je dan nu aan voor de gratis inspiratiesessie die ANDC en Dijksterhuis & van Baaren hierover geven op woensdag 2 februari van 15.00 tot 16.00

Programma
Tijdens een online sessie van ongeveer 45 minuten nemen Luuk en Jette je mee in een concrete casus uit de gemeente Amersfoort. Voor deze gemeente hebben we begin 2021 een gedragscampagne ontwikkeld om het scheiden van etensresten bij bewoners te stimuleren. Vanuit een gedegen gedragsstrategie, slim gedragsontwerp en creativiteit zijn we tot een aansprekende campagne gekomen die tot letterlijk in de keuken van bewoners reikt. We nemen je graag mee in elke stap van het ontwerp- en ontwikkelproces. Na deze 45 minuten is er 15 minuten ruimte voor het stellen van vragen.

Duur
60 minuten

Wat levert het op?
Aan het eind van deze webinar…

  • Weet je aan de hand van een concrete casus hoe je een campagnestrategie ontwikkelt
  • Heb je geleerd hoe deze strategie de basis kan vormen voor een doordacht creatief concept
  • Leer je hoe een creatief concept kan worden doorvertaald naar interventies en middelen om positieve gedragsverandering te stimuleren bij bewoners


Heb je vooraf al specifieke vragen waar je in de sessie antwoord op zou willen krijgen? Mail ons jouw vraag via info@andc.nl. 

0

Voor deze webinar werken we samen met ANDC

ANDC houdt zich bezig met positieve gedragsbeïnvloeding door ontwerp en productontwikkeling. Zowel vraaggestuurd als proactief bedenken ze oplossingen voor maatschappelijke thema’s als (zwerf)afval, mobiliteit, leefbaarheid en verkeersveiligheid.