Gedragsverandering voor marketeers

Ontwikkel marketing- en communicatie-uitingen die leiden tot gedragsverandering

In de kern draaien alle campagnes om gedragsverandering: burgers of consumenten aanzetten tot bepaald gedrag. Of dit nou gaat om een afvalcampagne om recycling te stimuleren, een campagne om niet met alcohol op achter het stuur te stappen of om mensen te motiveren om een gasbarbecue aan te schaffen. In de basis wil je altijd een bepaalde doelgroep bepaald gedrag laten vertonen – of bepaald gedrag juist niet. Wij geloven dat campagnes en communicatie-uitingen effectiever zijn wanneer de beschikbare wetenschappelijke kennis over menselijk gedrag toegepast wordt.

Duur: 3 dagen
Data: 3, 17 februari & 10 maart 
Niveau: HBO

3 opleidingsdagen
Investering: €2.495 (vrijgesteld van btw)

Beoordeling Opleidingen 
Behavior Change Academy
Totaalscore: 4,8/5,0

Schrijf je in op onze interesselijst en we zullen je als eerste benaderen zodra de volgende lichting gepland staat.

  • Inhoud opleiding
  • Praktische informatie
  • Docenten & team
  • Brochure aanvragen

Inhoud

  • Hoe maak je een succesvolle campagne die leidt tot een verandering in gedrag?

  • Hoe zorg je ervoor dat klanten je applicatie gaan gebruiken?

  • Waarom kopen mensen die duurzaamheid belangrijk vinden zo weinig duurzame producten?

  • Welke gedragsveranderingstechnieken zijn succesvol om gedrag te veranderen en hoe zet je deze in in marketing en campagnes?

Vanuit de gedragswetenschappen is veel bekend over menselijk gedrag, menselijke drijfveren en hoe de mens omgaat met veranderingen. Zo laat decennia aan onderzoek zien dat menselijk gedrag helemaal niet zo rationeel is als we denken en dat het sterk wordt gestuurd door onbewuste processen, zoals de behoefte aan autonomie en acceptatie door anderen. Door deze processen goed in kaart te brengen en te analyseren, kom je tot een effectievere campagne. Met de juiste kennis van deze onbewuste en bewuste processen, kan je gedrag langdurig veranderen.

In deze inspirerende driedaagse opleiding geeft de Behavior Change Academy je een introductie in de wereld van gedragsverandering.

Ze gaan onder andere in op de volgende vragen:

  • Wat is gedragsverandering precies en wat kan je ermee in de praktijk?
  • Wat zijn de belangrijkste (on)bewuste drijfveren van mensen om gedrag te vertonen? 
  • Hoe kan je gedrag op een effectieve manier veranderen?


Tijdens de opleiding koppel je de theorie steeds actief terug naar jouw werkpraktijk. Zo heb je na de driedaagse, naast inspiratie en kennis, ook direct handvatten om met gedragsverandering aan de slag te gaan.

Voor wie?

Professionals die zich bezighouden met:

  • communicatie & strategie;
  • marketing;
  • campagnes
  • reclame
  • copywriting


Dan is deze driedaagse Gedragsverandering iets voor jou!

Data en locaties*

Data
3 februari
17 februari
10 maart

Locatie
Nader te bepalen

* Data en locaties zijn onder voorbehoud van wijzigingen

Corona maatregelen

De cursus vindt  plaats op locatie. Echter, baseren wij ons op de adviezen van het RIVM. Bij aangescherpte maatregelen zullen wij de cursus online geven.

Investering

De kosten van de opleiding bedragen €2.495 (vrijgesteld van BTW). Deze kosten
zijn inclusief catering.

Docenten- en opleidingsteam

Hoofddocenten

rick.jpg

Prof. dr. Rick van Baaren

Hoogleraar Gedragsverandering & Maatschappij, spreker en ondernemer. Rick stond aan de basis van de gedragsveranderingstrend in Nederland door als eerste een combinatie te maken tussen beïnvloedingstechnieken en weerstanden.

Bob_van_Dam-nj5hkcq7xx86fo6ec1z71midw06thvpcsdjo9192j2

Drs. Bob van Dam

Gedragsstrateeg voor communicatie- en campagne strategie gebaseerd op gedragskennis. Als trainer en spreker helpt hij organisaties om meer grip te krijgen op de praktijk van gedragsverandering. Met zijn ervaring binnen communicatiebureaus heeft hij een creatieve kijk op de toepassing van gedragsinzichten, maar ook zeker een realistische kijk op de toepasbaarheid in de praktijk.

Onderwijscoördinatoren

DSC01973

Drs. Renée Hodzelmans

Opleidingscoördinator bij Behavior Change Academy, onder andere bij de Postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar.

Brochure aanvragen

Vraag hieronder de brochure aan voor de opleiding Gedragsverandering voor Marketeers

Inhoud

  • Hoe maak je een succesvolle campagne die leidt tot een verandering in gedrag?

  • Hoe zorg je ervoor dat klanten je applicatie gaan gebruiken?

  • Waarom kopen mensen die duurzaamheid belangrijk vinden zo weinig duurzame producten?

  • Welke gedragsveranderingstechnieken zijn succesvol om gedrag te veranderen en hoe zet je deze in in marketing en campagnes?

Vanuit de gedragswetenschappen is veel bekend over menselijk gedrag, menselijke drijfveren en hoe de mens omgaat met veranderingen. Zo laat decennia aan onderzoek zien dat menselijk gedrag helemaal niet zo rationeel is als we denken en dat het sterk wordt gestuurd door onbewuste processen, zoals de behoefte aan autonomie en acceptatie door anderen. Door deze processen goed in kaart te brengen en te analyseren, kom je tot een effectievere campagne. Met de juiste kennis van deze onbewuste en bewuste processen, kan je gedrag langdurig veranderen.

In deze inspirerende driedaagse opleiding geeft de Behavior Change Academy je een introductie in de wereld van gedragsverandering.

Ze gaan onder andere in op de volgende vragen:

  • Wat is gedragsverandering precies en wat kan je ermee in de praktijk?
  • Wat zijn de belangrijkste (on)bewuste drijfveren van mensen om gedrag te vertonen? 
  • Hoe kan je gedrag op een effectieve manier veranderen?


Tijdens de opleiding koppel je de theorie steeds actief terug naar jouw werkpraktijk. Zo heb je na de driedaagse, naast inspiratie en kennis, ook direct handvatten om met gedragsverandering aan de slag te gaan.

Voor wie?

Professionals die zich bezighouden met:

  • communicatie & strategie;
  • marketing;
  • campagnes
  • reclame
  • copywriting


Dan is deze driedaagse Gedragsverandering iets voor jou!

Data en locaties*

Data
3 februari
17 februari
10 maart

Locatie
Nader te bepalen

* Data en locaties zijn onder voorbehoud van wijzigingen

Corona maatregelen

De cursus vindt  plaats op locatie. Echter, baseren wij ons op de adviezen van het RIVM. Bij aangescherpte maatregelen zullen wij de cursus online geven.

Investering

De kosten van de opleiding bedragen €2.495 (vrijgesteld van BTW). Deze kosten
zijn inclusief catering.

Docenten- en opleidingsteam

Hoofddocenten

rick.jpg

Prof. dr. Rick van Baaren

Hoogleraar Gedragsverandering & Maatschappij, spreker en ondernemer. Rick stond aan de basis van de gedragsveranderingstrend in Nederland door als eerste een combinatie te maken tussen beïnvloedingstechnieken en weerstanden.

Bob_van_Dam-nj5hkcq7xx86fo6ec1z71midw06thvpcsdjo9192j2

Drs. Bob van Dam

Gedragsstrateeg voor communicatie- en campagne strategie gebaseerd op gedragskennis. Als trainer en spreker helpt hij organisaties om meer grip te krijgen op de praktijk van gedragsverandering. Met zijn ervaring binnen communicatiebureaus heeft hij een creatieve kijk op de toepassing van gedragsinzichten, maar ook zeker een realistische kijk op de toepasbaarheid in de praktijk.

Onderwijscoördinatoren

DSC01973

Drs. Renée Hodzelmans

Opleidingscoördinator bij Behavior Change Academy, onder andere bij de Postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar.

Brochure aanvragen

Vraag hieronder de brochure aan voor de opleiding Gedragsverandering voor Marketeers

Brochure downloaden

Ben je benieuwd hoe je kennis over gedragsverandering kunt inzetten in jouw werkzaamheden?

In onze driedaagse cursus leren we je hoe je inzicht krijgt in de drijfveren van je doelgroep en hoe je op basis van deze inzichten gedrag effectief verandert.

BCG18037 Brochure Mobiliteit_jpgsd

Specialisatieopleiding Mobiliteit & gedrag

20180922-Gedragsverandering-Nijmegen-42-162-1-2-1.jpg

Postacademische opleiding tot Gedragsveranderaar

over2.jpg

Incompany opleidingen